Brev:
Sover dårligt trods masser af mad
15. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Sover dårligt trods masser af mad
Hej Helen
Ja, så flyttede vi og Jonas har fået eget værelse. Jeg har efter din opskrift fået ham fra sutten - smed dem simpelthen ud. Måtte dog købe nye, da han har store besværligheder med at bøvse hvis den ikke hjælper lidt til.
Har også prøvet at droppe vælling efter aftensmad og give grød - synes dog at han virker noget forstoppet når han kommer i seng med opstød og våde bøvser...
Problemet: Jonas sover helt ad h... til - fra han bliver lagt ved 19-19.30 tiden løber jeg derinde med ½ times mellemrum. Nogle gange falder han så ordentligt i søvn ved 22-23 tiden - og sover måske et par timer, får en flaske vælling og sover så (hvis jeg er heldig) til 06 - andre gange vågner han med ½ times intervaller fra kl 04. Nogle gange har jeg overgivet mig og givet ham mælk - ofte tager han kun 50-75 ml.
Jeg synes generelt han har problemer med maden - både den faste og flydende - han skal ofte op og bøvse under et skemåltid - han har næsten altid en bøvs når han vågner. Eneste måde jeg kan få ham til at sove på igen er ved at tage ham op, han bøvser og græder lidt og falder så til ro igen (i en halv til en hel time) jeg har prøvet at berolige ham mens han ligger i sengen - hvilket resulterer i et totalt hysterisk grædende barn der hoster og harker ... jeg prøvede to gange - da der var gået 40 minutter gav jeg op. Jeg tog ham op og han hang over skulderen og hikstede mellem de mange opstød (er det pga maden eller gråden??)
Hvad stiller jeg op? Hvis du ellers kan finde hoved og hale i mit brev?
/Karen