Sover dårligt trods masser af mad

15. maj 2008

Alder:
6 mdr.

Sover dårligt trods masser af mad

Hej Helen

Ja, så flyttede vi og Jonas har fået eget værelse. Jeg har efter din opskrift fået ham fra sutten - smed dem simpelthen ud. Måtte dog købe nye, da han har store besværligheder med at bøvse hvis den ikke hjælper lidt til.

Har også prøvet at droppe vælling efter aftensmad og give grød - synes dog at han virker noget forstoppet når han kommer i seng med opstød og våde bøvser...

Problemet: Jonas sover helt ad h... til - fra han bliver lagt ved 19-19.30 tiden løber jeg derinde med ½ times mellemrum. Nogle gange falder han så ordentligt i søvn ved 22-23 tiden - og sover måske et par timer, får en flaske vælling og sover så (hvis jeg er heldig) til 06 - andre gange vågner han med ½ times intervaller fra kl 04. Nogle gange har jeg overgivet mig ...

Annonce

... og givet ham mælk - ofte tager han kun 50-75 ml.

Jeg synes generelt han har problemer med maden - både den faste og flydende - han skal ofte op og bøvse under et skemåltid - han har næsten altid en bøvs når han vågner. Eneste måde jeg kan få ham til at sove på igen er ved at tage ham op, han bøvser og græder lidt og falder så til ro igen (i en halv til en hel time) jeg har prøvet at berolige ham mens han ligger i sengen - hvilket resulterer i et totalt hysterisk grædende barn der hoster og harker ... jeg prøvede to gange - da der var gået 40 minutter gav jeg op. Jeg tog ham op og han hang over skulderen og hikstede mellem de mange opstød (er det pga maden eller gråden??)

Hvad stiller jeg op? Hvis du ellers kan finde hoved og hale i mit brev?

/Karen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg